pondelok 4. novembra 2013

Citrónová bábovka s bielou čokoládou

Táto bábovka je šťavnatá, svieža a plná vitamínu C.


Cesto:
Na menšiu formu:
6 vajec - oddeliť
100 g hladkej špaldovej múky
100 g mandľovej múčky
2 citróny
110 g cukru
50 g roztopeného masla/oleja

Poleva:
šťava z pol citróna
trošku pr. cukru
50 g biela čokoláda
trochu masla alebo oleja

Vyšľaháme zvlášť bielky a zvlášť žĺtky s cukrom. Do žĺtkov postupne pridáme šťavu z 1,5 citróna a potom maslo alebo olej. primiešame múčnu zmes a bielky a nakoniec pridáme trochu kôry z chemicky neošetreného citróna. Ja mám to šťastie, že rodičia pestujú citróny, a tak vždy, keď je úroda, si kôru nastrúham a zamrazím. Všetko zľahka premiešame a vylejeme do formy. Ja používam silikónovú, a tú stačí jemne potrieť olejom.

Upečenú a jemne schladenú bábovku vyklopíme a kým úplne vychladne, roztopíme čokoládu vo vodnom kúpeli. Ja mám skúsenosť, že biela čokoláda je aj po roztopení hustá, a preto som pridala trochu masla. Ale ak máte redšiu, nie je ďalší tuk potrebný. Šťavu z pol citróna zmiešame s troškou cukru a troškou vody tak, aby vznikol príjemne sladko-kyslý koncentrát a lyžičkou ním pooblievame bábovku. Tá všetku tekutinu vsiakne. Bábovku potom polejeme čokoládou a ešte posypeme citrónovou kôrou, aby pekne voňala.

1 komentár:

  1. Ty vypadá naprosto božsky. ♥
    Bílou čokoládu zbožňuji, takže toto by bylo něco na mě. :P

    OdpovedaťOdstrániť