pondelok 25. novembra 2013

Piškótová torta - špirála

Tentokrát som sa rozhodla dať vám tip nie na recept, ale na jednoduchú a efektnú obmenu piškótového korpusu. Torta na obrázku má gaštanovú plnku.


Postupujeme podľa základného receptu na korpus, teda na 1 vajíčko príde 20 g cukru, 30 g múky a troška oleja a troška vody. Ja som potrebovala len 2 diely korpusu, tak som použila 4 vajíčka. Vyšľaháme zvlášť bielky a zvlášť žĺtky s cukrom a olejom a vodou a do nich vmiešame sneh spolu s múkou. polovicu cesta odoberieme do sáčku a do druhej opatrne vmiešame roztopenú a mierne vychladenú čokoládu - asi 50 g. Tmavé cesto vylejeme do druhého sáčku. Na sáčku odstrihneme roh, vznikne dierka s priemerom cca. 1,5 cm. Svetlé cesto aplikujeme do formy špirálovým pohybom, môžete prejsť aj dvakrát po tej istej linke. Rovnakým spôsobom dáme do formy aj tmavé cesto, snažíme sa ho trafiť presne do medzery. Môj korpus mal najkrajšiu špirálu v strede, preto som ho položila rezom na vrch.
Rovnako sa dá postupovať ak pečiete piškótové pláty alebo roládu.
Keby som robila vyšší korpus z viacerých vajíčok, čokoládou by som zafarbila len asi 1/4 až 1/3 cesta. Svetlé cesto by som celé vyliala do formy a navrchu by som tmavým "nakreslila" špirálu, napísala meno alebo vytvorila akýkoľvek iný vzor.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára