štvrtok 19. februára 2015

Svadobná s naozajstným ovocím :)

Rozhodla som sa dokázať, že aj poschodová svadobná torta môže byť chutná. Že nie je nutné použiť ťažký maslový, alebo ešte horšie, margarínový krém a namiesto ovocia len sirup alebo džem. A hádajte ako môj pokus dopadol... skvele!


Neviem, čo cukrárov vedie ku chuťovým kompromisom pri svadobných tortách. Pravdepodobne strach o trvanlivosť alebo oceňovanie torty podla gramáže?? Moja torta bola ľahučká a s čerstvým ovocím a verím, že pomohla dotvoriť čarovnú atmosféru oného výnimočného dňa...
Tentokrát vám neponúknem recept ale inšpiráciu a povzbudenie pýtať si nie kilá torty ale chuťový zážitok. Ja som mala zadanie použiť levanduľu.  Spodný diel torty tvori levanduľový korpus plnený jogurtovo-limetkovým krémom. V strede je čokoládovo čučoriedkové poschodie a na vrchu stracciatella-malina. Celá torta je potretá bielym parížskym krémom, plátmi z bielej čokolády a dozdobená čučoriedkami a levanduľou. 



2 komentáre:

  1. Prečo máš pocit, že všetci cukrári robia poschodové svadobné torty jedine s ťažkými maslovými plnkami? Bežne sa predsa robia plnky jogurtové, tvarohové, šľahačkové.....s čerstvým ovocím. Kto chce, má tortu potiahnutú, kto nechce, nemá, robia sa aj torty bez poťahu, potreté šľahačkou, s čokomantnelmi, komu sa aká páči. Ale stále sú tu ľudia, ktorí tieto plnky radi nemajú, naopak, chutia im plnky maslové a tortu predsa nejedia každý deň. Naceniť tortu podľa kg som vždy považovala za hlúposť, ale poťah sa tam predsa nedáva preto, aby bola torta ťažšia a preto drahšia, nie je totiž zadarmo a nedá sa na tortu sám. Tvoja torta je pekná, ale nemusí sa páčiť každému, ani nemusí každému chutiť. Rešpektuj príslovie - sto ľudí - sto chutí. Nech sa ti darí.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. A recept? :-) Ja naopak, presne tusím čo si chcela povedať, a chválim snahu. Torta je krásna, a hlavne verím, že aj väčšíne chutila ;-)

    OdpovedaťOdstrániť